لیلان


لیلان


نماینده امام زمان (عج) در فیس بوک و تویتر

images (1)

به گزارش ایران رادا اخیرا در فیس بوک و تویتر صفحاتی مشاهده می شود که به هر نحو سعی دارند خود را نماینده  یا حتی شخص حضرت مهدی ع  معرفی کنند.

 

یکی از این صفخات که  در فیس بوک و تویتر ایجاد شده است و مدعی است نماینده رسمی امام زمان در فیس بوک می باشد و می خواهد زمینه های ظهور را بررسی کند را اجمالا مورد بررسی قرار دادیم که نتیجه در پی می آید :

نکته جالب توجه اینکه گرداننده  مدعیست  هر جمعه صبح حضرت یک ساعت  به این صفحه می آیند و پاسخ سوالات را می دهند. همچنین این صفحه در مواد مختلف فتوا نیز می دهد !

۱- این صفحه که حدود چند ماهی بیشتر نیست که کار خود را شروع کرده است .

۲- به نظر می رسد که این کار در ابتدا برای گرداننده یا گرداننگان هم اهمیت چندانی نداشته و این مطلب از تاریخ های به روز رسانی مشخص است.

۳-  به مرور که  برخی مخاطبان به دلایل مختلف (بیشتر کنجکاوی  و بیکاری) این صفحه را در لیست پسند های خود قرار دادنده اند  باعث شده تا گرداننده یا گردانندگان این صفحه را جدی تر نگاه کنند و تعداد مطالب را افزایش بدهند.

۴- هم اکنون بیش از ۶۰۰۰ عضو مطالب این صفحه را دنبال می کنند.

۵-  مطالب تک زبانه است.

این صفحه تنها به زبان فارسی می باشد که این نکته بسیار بسیار بحث بر انگیز است و جای بررسی دارد که چرا تنها به زبان فارسی است و از زبان های عربی و انگلیسی استفاده نکرده است ؟

۶- مشخص نبودن موضع گیری در موارد مختلف :

در مطالب اولیه این صفحه ابتدا حکومت جمهوری اسلامی ایران را یک حکومت غیر دینی معرفی کرده اما پس از گذشت حدود یک ماه تصویری از امام خمینی منتشر کرده است که در آن به سه زبان نوشته است امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

پس از گذشت چند روز مجددا به موضع قبلی خود باز گذشته و دوباره حکومت ایران را غیر دینی دانسته اما مجددا پس از گذشت مدتی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت دینی یاد کرده است !

این دوگانگی در مطالب نه تنها در مورد حکومت جمهوری اسلامی است بلکه در در سایر موضع گیری ها نیز وجود دارد .

گرداننده یا گردانندگان این صفحه در مورد حجاب نیز چنین عمل کرده اند :

در ماه های اولیه کار این صفحه ، تصویری از سیده زهره به عنوان همسر نماینده امام در این صفحه قرار گرفت اما پس از گذشت چند ماه حجاب بیش از حد را تندروی دانسته و همه را به میانه روی در دین دعوت کرده است .

 

دانلود

7- یجاد صفحه در تویتر :

گرداننده این صفحه بعد از این که صفحه فیس بوک مورد توجه مخاطبان قرار گرفته در تویتر هم صفحه ای ایجاد کردنده اند.

فارسی زبانان در تویتر بسیار محدود هستند و این حرکت حساب شده ای نیست. که نشان دهنده ی عدم اشراف به فضای سایبر می باشد.

۸- این صفحه به احتمال زیاد از داخل ایران به روز می شود.

در نهایت به همین بررسی اجممالی بسنده می کنیم زیرا جا برای کار و تلاش در فضای سایبر بسیار زیاد است و بیش از این برای این گونه موارد وقت گذاشتن اتلاف وقت است اگرچه نگارنده لازم به تذکر می داند که باید مراقب بود که شوخی ها جدی نشوند.

بر کسی پوشیده نیست که حضرت امام زمان مهدی ابن الحسن العسگری ع نعوذ بالله و یا نایب ایشان در ورای این اقدامات نیستند.

 اما مساله این جاست که وقتی فردی کاملا نا امیدانه و بدون هدف بلند مدت و مشخص اقدام به ایجاد چنین صفحه ای می کند که در ابتدا بیشتر باعث خنده ی مخاطبان بوده و به عنئوان یک فکاهی بی مزه و هتاکانه به آن نگاه می کرده اند چرا باید به چنین سطح بازدیدی  برسد ؟

این فرد یا افراد در ابتدا بسیار نا امیدانه صفحه ای در فیس بوک ایجاد کردنده اند و پس از این که مخاطبان این صفحه را مورد توجه قرار دادند کار خود را گسترش دادنده اند همچنین با توجه به موضع گیری های دوگانه و چندگانه می توان گفت مطالب منتشر شده توسط ایشان هیچ پشتوانه ی علمی و دینی که پاسخگوی نیاز جامعه باشدندارند. پس چرا بیش از ۶۰۰۰ نفر آن را پسندیده اند ؟

بازی ابلهانه ای که این صفحه شروع کرده می تواند نشان دهنده ی خیلی مسایل باشد و همین طور این بازی می تواند به نتایج نه چندان خوشایندی برای بازدید کننده گان و گردانندگان در دنیا و عقبی منتهی گردد.

شاید سطحی ترین و کوچکترین دلیل این اقبال تشنگی جامعه باشد اما ما آگاهیم که در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی در زمینه ی آخر الزمان و ظهور کار شده پس علت چیست که این اقدامات مراجع رسمی در داخل و خارج کشور و همین طور مراجع غیر رسمی در داخل و خارچ کشور نتوانسته اند به نیاز جامعه پاسخ بدهند ؟

چه بخشی در جامعه باید دست این مخاطبان را بگیرند به سرشاخه های هوش برسانند تا عوام جامعه از انسانهایی از این دست بازی نخورند.

اگر انتظار داریم شنل قرمزی گول گرگ را نخورد باید او را به دستان مطمئن و همیشه حاضری بسپاریم.

در آخر برای خودمان و گرداننده یا گردانندگان این صفحه و مخاطبان آن از درگاه باری تعالی طلب هدایت و بصیرت می نماییم.

و من الله توفیق.

منبع:سایت ایران رادا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: رضا سرپرست | تاريخ: پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, | موضوع: <-ازنظرات شما متشکریم-> |